رييس‌جمهور در آغاز جلسه هيات دولت:

وجود پيامبر(ص) متعلق به عده‌اي خاص و يا فقط براي انسان‌هاي ارزشمند نيست

یزدفردا:رييس‌جمهور بعثت پيامبر اسلام(ص) را بزرگترين حادثه عالم هستي خواند و خاطر نشان كرد: با بعثت پيامبر اسلام(ص) همه ظرفيت‌هاي شكوفايي در اختيار بشريت قرار گرفت، اما به دليل خودخواهي‌، هوي‌پرستي و غلبه حاكمان فاسد و ناصالح بر جهان انسان نتوانست از تمام اين ظرفيت در راستاي پيشرفت و تعالي استفاده كند.

دكتر محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز چهارشنبه در آغاز جلسه هيات دولت با تبريك فرا رسيدن عيد مبعث به ملت ايران و همه بشريت گفت: بعثت پيامبر اسلام(ص) بزرگترين حادثه عالم هستي تا امروز است و اگر اتفاق نمي‌افتاد انسان‌ها در جهل، ‌تعصب، خرافه و زندگي حيواني خود باقي مي‌ماندند.

وي افزود: اگر بعثت نبود راهي براي جريان فيض الهي وجود نداشت و به واسطه آن شكوفايي، انسانيت، علم، قدرت، حكمت و محبت نيز اتفاق نمي‌افتاد.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه تمام وجود انسان با بعثت خاتم پيامبران(ص) معنا پيدا كرده است، گفت: خداوند نزديكترين فرد به خود را به عنوان واسطه خود با انسان متجلي كرد و او را در بستر زندگي اجتماعي در اختيار بشر قرار داد و با اين كار به وجود پيامبر گرامي اسلام(ص) عينيت و تجلي بخشيد.

رييس‌جمهور با بيان اينكه جشن مبعث بزرگترين جشن عالم هستي است كه با قيام آخر كامل مي‌شود، گفت: با بعثت پيامبر اسلام(ص) همه ظرفيت‌ها در اختيار بشر قرار گرفت، اما به دليل خودخواهي‌ها، هوي‌پرستي‌ها، غلبه حاكمان ناصالح و فاسد و هزاران عامل ديگر انسان نتوانسته از تمام ظرفيت‌هاي پيامبر اسلام(ص) استفاده كند.

دكتر احمدي‌نژاد اظهار داشت: شكر نعمت بعثت و زمان تجلي واقعي آثار آن هنگامي به جا آورده مي‌شود كه عدالت و توحيد در عالم حاكم شده و مصلح كل، ظهور كرده و تمام شئون بشر را در اختيار بگيرد.

رييس‌جمهور با بيان اينكه امام عصر(عج) ميراث‌دار همه انبياء الهي است كه پيامبر گرامي اسلام نمونه كامل و جامعي از آنهاست، گفت: وقتي انسان كامل ظهور كند، تمام آرمان‌ها و آرزوها و نيز موجوديت پيامبر و حقيقت دين در جامعه پياده خواهد شد.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه وجود پيامبر(ص) متعلق به عده‌اي خاص و يا فقط براي انسان‌هاي ارزشمند نيست، گفت:‌ پيامبر متعلق به همه عالم است و شايد يكي از اشتباهات بزرگ اين باشد كه فكر ‌كنيم پيامبر اسلام فقط متعلق به مسلمانان است.

دكتر احمدي‌نژاد ابراز اميدواري كرد: به بركت وجود پيامبر اسلام(ص) ملت ايران با عزت و قدرت در بالاترين سطح پيشرفت قرار گرفته و به قله‌هاي كمال انساني و جهاني نايل شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا